Minulla on jonkinlainen hämärä muistikuva, että olisin joskus kirjoittanut tarinan Keravan kenttäkisoista, joissa olin viimeinen maaliin päässyt ja samalla kolmas ei-sijoittunut. Toistin saman Keravalla syyskuun puolivälissä. Näissä kisoissa koulu ja rataesteet sujuivat mukavasti, mutta maastossa satoi vettä ja nurmi oli tosi märkä. Lemulla oli isot nurmihokit, mutta silti se liukastui alkuradasta juuri ennen estettä ja liukui sitä päin, niin että sen toinen etujalka lipsahti maalinjana olevan pikkutukin yli ja olin aivan varma, että nyt mennään nurin. Ei onneksi menty, mutta hivenen huterasti jatkoin matkaa sen jälkeen. Lemukin tuntui tavallista varovaisemmalta ja kömmimme rauhakseltaan esteistä yli. Loppuradasta otin kaarteessa raviin ja Lemu ei lähtenytkään eteen, vaan hyytyi ennen pikku risua, joten siitä tilastoihin toiset 20 virhettä. Joskus ennenkin on käynyt aivan vastaavalla tavalla, mutta kieltäydyn sitkeästi oppimasta asiasta mitään. Aikanaan ylitimme maalilinjan reilusti yliaikaa keränneenä, mutta elossa ja terveinä. Trailerin luona riisuessani hevosta ja itseäni huomasin, että toinen etukenkä oli kadonnut matkan varrella ja olin hetken nenänpää valkoisena, kun tajusin, että Lemu olisi hyvinkin voinut lipsahtaa nurin matkan varrella. Onneksi niin ei kuitenkaan käynyt, radalla oli ihan muhkean kokoisia esteitä ja tehtäviä.

002.jpg

001.jpg

Seuraavana viikonloppuna olisi ollut Niinisalossa kauden viimeiset kenttäkisat, mutta olin lauantain töissä, joten sinne en päässyt. Sunnuntaina kotinurkilla Riders Innissä oli estekansalliset, joissa oli pikkuluokkina tarjolla metri ja kymppi, joita menin loikkimaan. Olin kovasti hämmästynyt, kun kotiinviemisinä oli kaksi valkoista rusettia. Metrikymppi oli nimittäin A.2.0 eli aikaratsatus, osallistujia oli 25 ja olin Lemulla koko porukan viidenneksi nopein! Kaksi minua nopeampaa pudottelivat kuitenkin puomeja ja minä en, joten kolmossija tuli ja hienot rusetit.

008.jpg

Koska kesällä kenttäkisakalenterissa oli helpon luokan kisojen kohdalla viiden viikon aukko (Niinisalon jälkeen seuraava kisa oli vasta elokuun puolivälissä), niin kävin silloin pitkästä aikaa vähän rataestekarkeloissa hyppelemässä. Hyvinkäällä järjestettiin poolokentällä nurmikisat heinäkuun puolivälissä, ajelin metrin ja kympin. Metri meni tuplanollalla ja kovasti ratsastin aikaa toisessa vaiheessa ja sainkin valkoisen rusetin. Kympissä pudotin yhden puomin. Ne olivatkin oikein mukavat kisat, koska sain tsemppipalkinnoksi iloisesta asenteestani pussukallisen kauneudenhoitotuotteita. Tosin pienoinen ongelma on se, että pikku purnukoissa on tekstit niin pienllä, etten saa niistä selvää, joten en edelleenkään tiedä, mihin kyseisiä tuotteita olisi tarkoitus panna.

IMG-20170715-WA0028.jpg

IMG-20170715-WA0030.jpg

-Pynde